Detall de l'entrada als supermercats del nou Model de Botiga Eficient de Mercadona.

Las Palmas - Mercadona inaugura el seu nou Model de Botiga Eficient a Canàries, al C.C. Siete Palmas

23 de març de 2017
  • Aquesta tenda reobri després d'una reforma integral amb una inversió total d'1,4  milions d'euros i amb la participació de 60 proveïdors, que han donat ocupació a més de 130 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.

Mercadona reobri hui un nou supermercat al CC Siete Palmas (Las Palmas de Gran Canaria), concretament a la Avenida Siete Palmas, S/N, després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió total d'1,4 milions d'euros i la participació de 60 proveïdors que han donat ocupació a 130 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Canàries compta amb una superfície de sala de vendes de 1.597 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

A més, presenta novetats a totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca i la màquina per a obtindre el suc de taronja recentment espremut, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per a facilitar la compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 10:00 a 22:00 hores, i disposa d'un aparcament de 1.500 places al Centre Comercial per a facilitar la compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través de la pàgina web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+I en noves millores informàtiques.

Mercadona a Canàries

La companyia va tancar 2016 amb 84 supermercats a Canàries i amb una plantilla de 4.261 persones, amb ocupació estable i de qualitat. Les compres als proveïdors canaris van créixer fins a 494 milions d'euros, un 6% més que en 2015.

La inversió conjunta de Mercadona i els seus interproveïdors a Canàries en 2016 va ser de 25,2 milions d'euros.